Besöksadress:
Torget, Östra Kyrkogatan 10.
Postadress:
Box 52
387 21 Borgholm
Tel: 0485-880 00
Fax: 0485-129 35
E-post kommun@borgholm.se
Borgerlig vigsel
Borgerlig vigsel förrättas av en politiker
eller tjänsteman från kommunen.
Vigseln sker oftast på Stadshuset.
Vill du vigas på någon speciell plats går det också bra.
Du måste beställa tid för vigseln.
Ring 0485-880 15 och prata med Gullvi Sund.
Du beställer de intyg du behöver
hos Lokala Skattemyndigheten.
Intygen är Intyg Vigsel och Intyg Hindersprövning.
Du kan även själv hämta blanketterna
på Lokala Skattemyndighetens hemsida
http://www.skv.se
Vid vigseln skall två vittnen vara närvarande.
