Foto: Gunnar Fahlström
Translate    Teletal    Om webbplatsen    Index A-Ö      A A A
Sitemap RSS
Du är här: Startsida StartLättlästSkolaSkolor och utbildning
Kontakta oss

Besöksadress:
Torget, Östra Kyrkogatan 10.
Postadress:
Box 52
387 21 Borgholm
Tel: 0485-880 00
Fax: 0485-129 35
E-post kommun@borgholm.se

Mer information
Dela

Skolor och utbildning

Grundskola
Den skola man går i de första 9 åren
kallas för grundskola.

Borgholm har 3 skoldistrikt.
Norra distriktet med skolan i
Löttorp.
Centrala distriktet med skolorna i
Köpingsvik och Borgholm .
Södra distriktet med skolorna i
Gärdslösa, Runsten och Rälla.

Vid skolan i Köpingsvik finns det en särskola.
Särskolor är för barn med funktions-nedsättning
som inte kan gå i en vanlig skola.

Gymnasieskolor
Elever som har slutat i grundskola
kan fortsätta studera i gymnasieskolan.

I Borgholm finns en gymnasieskola.
På gymnasieskolan finns 2 program.
Hotell- och restaurang och Individuella programmet

Andra gymnasieskolor ligger i Kalmar
eller på andra orter på fastlandet.

Vuxenutbildning
Även vuxna människor kan gå i skolan.
Skola för vuxna kallas vuxenutbildning.
Det finns olika sorters vuxenutbildning.
Man kan förbättra gamla betyg eller
läsa helt nya ämnen.

Inom vuxenutbildningen finns
också Särvux och svenska för invandrare.

På Ölands Gymnasium finns personal
som kan berätta om vuxenutbildning.
Ring till skolans expedition på telefonnummer 884 20 

Texten uppdaterades 02 Augusti 2011
comment-deco Kommentera texten
               
Kontaktinformation







               
       

Besöksadress:
Torget, Östra Kyrkogatan 10.
Postadress:
Box 52
387 21 Borgholm
Tel: 0485-880 00
Fax: 0485-129 35
E-post kommun@borgholm.se

Organisationsnummer:
212000-0795

© Borgholms kommun

Allt material på webbplatsen är skyddat enligt lagen om upphovsrätt.

En Hemsida av Internetavdelningen