Besöksadress:
Torget, Östra Kyrkogatan 10.
Postadress:
Box 52
387 21 Borgholm
Tel: 0485-880 00
Fax: 0485-129 35
E-post kommun@borgholm.se
Information till turister
Det finns mycket att se i vår kommun
om du kommer hit som turist.
Vi har hjälp av Ölands Turist AB
att informera turisterna om vad som finns här.
Du kan se på deras hemsida www.olandsturist.se
Där kan du också hitta förslag på var du kan bo
och var du kan äte.
Du kan besöka kungaparets sommarresidens Solliden
och även besöka Borgholms gamla slott.
Här finns flera museum och fin natur.
Du kan bo på hotell,
vandrarhem eller tälta.
Vi har många olika slags restauranger,
pizzerior och caféer.
På våra restauranger kan du äta
typisk öländsk mat,
men också kebab och pizza.
Prova en hemlagad öländsk lufsa
med lingonsylt. Det hittar du bara här.
